donderdag 22 oktober 2015

Sporten




Vanmorgen al flink gaan joggen. In de regen. Sportief toch?!

En met nieuwe sportschoenen - de vorige waren versleten - en ze zitten goed. In de runners-winkel zag ik een horloge, een 'runner cardio'. Ik dacht, twijfelde: een kadootje voor mezelf? En ja, ik heb er me eentje kado gedaan. Wat een leuk hebbeding ! Alles of toch veel kan ik na een jogging aflezen en het maakt me met de keer nieuwsgieriger: hartslag, afstand, tijd, tempo, gps. Op de computer aansluiten en alle gegevens staan keurig op een rijtje. Ik ben er heel blij mee.

Ooit is het anders geweest. Tot mijn pensioenleeftijd... geen sport(en) voor mij. Nochtans zag ik vaak, op weg naar m'n werk, een dame joggen en toen dacht ik: hoe moedig maar dat wil ik ook ooit proberen... en ja, ben gestart met joggen. En dan, op vraag van een vriendin mee naar de yoga - dankjewel Christiane - daarna taichi maar na drie jaar toch gestopt en nu sinds enkele weken kennisgemaakt met yin-yoga en ik vind het zàlig.

Dus... het is nooit te laat voor ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten