maandag 26 december 2016

Verjaar-DAG van m'n zus

Vandaag de verjaardag van m 'n zus en was de planning om dit met z'n allen te vieren in Lummen.  Naar gewoonte blijven we dan ook overnachten, in Hove-saint-Paul een supergezellig b&b.  Maar heb dit moeten annuleren.

Jan Sr en ik blijven thuis omdat voor mij een uur in de auto niet comfortabel is.  Onze Janneman en Lina en Valentina zijn net vertrokken met een tas vol cadeautjes.  Maar vooral het weerzien na vier maanden zal hen het meeste deugd doen.  M'n zus is ook de meest favoriete tante van onze Janneman.

En hier, zelfde zoals de dagen ervoor:  Jan Sr het huishouden beredderen en ik hier in mijn zetel...
Straks even naar het eerste verjaardagsfeestje van Maxent.  Kijk er naar uit !

Vanavond opnieuw gezelschapsspelletjes.  Kennen wij dat hier nog?  In Italie zet men deze dagen geen tv aan maar komt de familie (ook tantes, nonkels, nichtjes, neven) samen. Ieder brengt iets lekkers mee om te drinken, eten, snoepjes .... tijdens
- tombola spelen = kimmen bij ons
- uno
- geheugenspel =  zijn zes thema's :  voornaam - stad - dier- groente/fruit - ding/zaak - zanger/schrijver ;  ieder heeft een blad met alle thema's er op en 1 blad met de letters van het alfabet en daar mag ieder-op-toer blindelings een letter aantikken.   Per juist antwoord 10 punten.  Altijd spannend !   Een heel leuk spel, vooral omdat het afwisselend in het Nederlands en het Italiaans wordt gespeeld....  ik kan je zeggen, dat is nadenken !

Gisterenavond Valentina gewonnen, en vanavond ????


Geen opmerkingen:

Een reactie posten