woensdag 21 december 2016

Winter van start

vandaag begint de winter... mooie wintervoormiddag met een zonneke ...
Maar ik denk nu even aan het begin van de lente, dan zijn we de 21e maart en zal ik "gips-vrij" zijn.  Toch een beetje een droom nu : zelfstandig stappen en kunnen-gaan-en- staan.

Gisterennamiddag begonnen om de enveloppen voor de nieuwjaarskaarjes af te werken, maar niet gedaan gekregen.  Marc onze buur, kwam op bezoek.  Marc heeft twintig jaar geleden ook een voetbreuk gehad met een periode van zeventien maanden  !  non-actief.  En herinner ik me nog goed dat we Marc geregeld tegenkwamen met de rolstoel, een rondje rijden in de buurt en een klappeke  doen met ieder die passeerde.  Een wijze raad van Marc:  je laten helpen / verwennen,  geduldig zijn vooral en dat  ben ik nu  (nog) na zeven dagen.

Daarstraks Rita en Jo komen aperitieven en zo was de voormiddag vlug gepasseerd.
Nu, tijdens de siƫsta van Jan Sr de enveloppen verder afwerken, en kan ik aan me aan het schrijven zetten = ontwerp nieuwjaarskaart.

Waar ik vooral content over ben en me geruststelt is dat mijn voet niet meer dik is.  Morgen naar de kliniek voor een andere gips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten